Με την χρήση της σελίδας συγκατατίθεστε στην χρήση των cookies και αποδέχεσθε την πολιτική απορρήτου της ιστοσελίδας.
Αποδοχή Όροι Χρήσης

Αναζήτηση

Αναζητήστε διατροφικές ενότητες, άρθρα, συνταγές και διατροφικούς ορισμούς πληκτρολογώντας τον τίτλο ή μία λέξη.

Διατροφή στην Εγκυμοσύνη

Διατροφή στην Εγκυμοσύνη

Η ισορροπημένη και θρεπτική διατροφή στην εγκυμοσύνη συμβάλει στην υγεία της εγκύου & του εμβρύου.

Online Προσφορά: Κλείστε τώρα ραντεβού για online συνεδρία μόνο με 50€! (έκπτωση 35%)⭐

Επικοινωνία

Διατροφή στην Εγκυμοσύνη

Η εγκυμοσύνη είναι μια μοναδική περίοδος στη ζωή μιας γυναίκας, ταυτόχρονα όμως έχει και κάποιες ιδιαίτερες απαιτήσεις – και σε επίπεδο διατροφής. Πολλές γυναίκες λανθασμένα είτε υποκύπτουν στην ανεξέλεγκτη υπερφαγία με πρόσχημα την εγκυμοσύνη, είτε καταλήγουν να υποσιτίζονται από φόβο μην πάρουν πολλά κιλά. Μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή, πλούσια σε υγιεινές τροφές και θρεπτικά συστατικά, δεν συμβάλλει μόνο στην καλύτερη έκβαση της εγκυμοσύνης και στην καλύτερη κατάσταση του οργανισμού της εγκύου, αλλά συμβάλλει και στην καλύτερη υγεία του μωρού. Εμείς, στο Food for Health, θα φροντίσουμε να έχετε την καλύτερη δυνατή παρακολούθηση και έκβαση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σας.

Το γεγονός ότι μέσα από εσάς τρέφεται και το μωρό σας μπορεί να γίνει ένα ισχυρό κίνητρο για να υιοθετήσετε υγιεινές διατροφικές συνήθειες καθ’ όλη την περίοδο της εγκυμοσύνης – και όχι μόνο. Τηρώντας ένα σωστό διατροφικό πλάνο, δε θα εξασφαλίσετε μόνο καλύτερα επίπεδα υγείας για εσάς και το μωρό σας αλλά θα ελέγξετε και την πρόσληψη βάρους σας ώστε να κυμαίνεται μέχρι το τέλος στα ενδεδειγμένα επίπεδα. Συνήθως στην εγκυμοσύνη οι ημερήσιες θερμιδικές ανάγκες αυξάνονται κατά 300 θερμίδες περίπου. Όπως και να ‘χει, ένα εξατομικευμένο διατροφικό πλάνο θα σας βοηθήσει να επιτύχετε το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα για εσάς και το μωρό σας.

Ομάδες Τροφίμων

Είναι πολύ σημαντικό να καταναλώνετε μια ποικιλία τροφίμων μέσα στην ημέρα, ούτως ώστε να είστε σίγουρη ότι λαμβάνετε τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για εσάς και το μωρό σας. Δείτε παρακάτω κάποιες συνιστώμενες πηγές για μια υγιεινή διατροφή στην εγκυμοσύνη:

Φρούτα και λαχανικά:

Προτιμήστε φρούτα και λαχανικά όλων των ειδών, πλούσια σε χρώματα, υφές και ποικιλία και πλύνετέ τα καλά.

Δημητριακά και σιτηρά:

Προτιμήστε του σύνθετους υδατάνθρακες, όπως δημητριακά και σιτηρά ολικής άλεσης.

Φυτικές και ζωικές πηγές πρωτεΐνης:

Τα όσπρια, οι ξηροί καρποί, καθώς και το άπαχο κρέας, τα αυγά και το ψάρι αποτελούν πολύ καλές πηγές πρωτεΐνης. Αποφύγετε ωμό ή μισομαγειρεμένο κρέας, επεξεργασμένο κρέας (π.χ. αλλαντικά), εντόσθια, σούσι, ωμά αυγά.

Γαλακτοκομικά:

Επιλέξτε τροφές πλούσιες σε ασβέστιο όπως γάλα, γιαούρτι και τυρί. Αποφύγετε μαλακά τυριά και μη παστεριωμένο γάλα. Εάν είστε vegan ή έχετε κάποια δυσανεξία υπάρχουν πολλές εναλλακτικές επιλογές.

Υγιεινά λιπαρά:

Καταναλώστε άφοβα υγιεινά έλαια, όπως το ελαιόλαδο. Περιορίστε το βούτυρο.

Πρόσθετη ζάχαρη και αλάτι:

Περιορίστε τα γλυκά και τα τρόφιμα με πρόσθετη ζάχαρη και επιλέξτε υγιεινά και έξυπνα σνακ και γλυκίσματα. Το αλάτι είναι απαραίτητο για τη φυσιολογική λειτουργία του οργανισμού, αλλά σε μεγαλύτερες ποσότητες είναι επιβλαβές.

Νερό:

Στη διάρκεια της εγκυμοσύνης ο όγκος και τα υγρά του αίματος αυξάνονται περίπου κατά 50%. Ως εκ τούτου είναι κρίσιμο να διατηρείτε τον οργανισμό σας καλά ενυδατωμένο. Προσπαθήστε να πίνετε αρκετό νερό, περίπου 8-10 ποτήρια την ημέρα, κάτι που θα σας βοηθήσει και στην περίπτωση που εμφανίζετε οιδήματα.

Καφεΐνη:

Γενικά μέχρι 200 mg καφεΐνης την ημέρα (περίπου 1-2 κούπες καφέ) θεωρείται ασφαλής ποσότητα λήψης για τις εγκύους. Εντούτοις είναι προτιμότερο να αποφεύγετε τον καφέ, καθώς και όλα τα καφεϊνούχα προϊόντα όπως αναψυκτικά τύπου cola, τσάι και ενεργειακά ποτά.

Αλκοόλ:

Δεν υπάρχει ασφαλής ποσότητα αλκοόλ για την περίοδο της εγκυμοσύνη και θα πρέπει να αποφεύγεται.

Συμπληρώματα Διατροφής:

Από τον πρώτο μήνα κιόλας της εγκυμοσύνης είναι σημαντικό να λαμβάνετε κάποια απαραίτητα θρεπτικά συστατικά μέσω συμπληρωμάτων, δεδομένου ότι η διατροφή σας ενδέχεται να μην επαρκεί για να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες σας, π.χ. σε ασβέστιο, σίδηρο και φυλλικό οξύ. Ο διαιτολόγος σε συνεργασία με τον γυναικολόγο στο πρότυπο κέντρο μας θα σας προτείνουν, όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο, το καλύτερο σχήμα συμπληρωμάτων και την κατάλληλη δοσολογία, ώστε σε συνδυασμό με το διατροφικό σας πλάνο να λαμβάνετε επαρκώς τα συστατικά που χρειάζεστε.

Διατροφή στον Θηλασμό

Εάν μπορείτε να θηλάσετε, ο αποκλειστικός θηλασμός είναι η πλέον ενδεδειγμένη τροφή για το μωρό σας, τους πρώτους 4-6 μήνες της ζωής του. Προκειμένου όμως να εξασφαλίσετε τα μέγιστα δυνατά οφέλη του μητρικού θηλασμού, θα πρέπει να υιοθετήσετε μια ισορροπημένη διατροφή και να πίνετε αρκετά υγρά. Είναι πιθανό ακριβώς αυτό το διάστημα να σας απασχολεί και η απώλεια των επιπλέον κιλών της εγκυμοσύνης, αλλά εφ’ όσον θηλάζετε θα πρέπει να αποφύγετε αυστηρά διατροφικά προγράμματα απώλειας βάρους, ειδικά κατά τους πρώτους μήνες του θηλασμού.

Όπως και στην εγκυμοσύνη, έτσι και στην περίοδο του θηλασμού συνιστάται μια διατροφή πλούσια σε θρεπτικά συστατικά που περιλαμβάνει άφθονα φρούτα και λαχανικά, άπαχο κρέας, ψάρι (προτιμήστε είδη ψαριών που δεν επιβαρύνονται με βαρέα μέταλλα), καλές πηγές λιπαρών, όπως το ελαιόλαδο, δημητριακά ολικής άλεσης, όσπρια, αλλά και κόκκινο κρέας (με μέτρο). Το αίσθημα της πείνας είναι αυξημένο στον θηλασμό και αυτό γιατί ο μεταβολισμός ενισχύεται, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι ημερήσιες θερμιδικές ανάγκες του οργανισμού. Αυτός είναι ένας λόγος παραπάνω να φροντίσετε να τρώτε υγιεινά γεύματα, ούτως ώστε να μη συσσωρεύσετε παραπανίσια κιλά, αλλά και να χάσετε τα όποια επιπλέον κιλά αποκτήθηκαν στη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Επίσης, δε θα πρέπει να ξεχνάτε να πίνετε πολλά υγρά και να αποφεύγετε τρόφιμα που προκαλούν αφυδάτωση. Περιορίστε όσο μπορείτε τον καφέ, το τσάι, τα αναψυκτικά και το αλκοόλ, καθώς επίσης τη ζάχαρη αλλά και το αλάτι. Ένα επίσης κρίσιμο ζήτημα κατά τη διάρκεια του θηλασμού είναι οι πιθανές αλλεργιογόνες τροφές, κάτι που δεν μπορείτε να το γνωρίζετε εξ αρχής, παρά μόνο σε περίπτωση που το μωρό σας εμφανίσει σημάδια δυσανεξίας. Καλό είναι να κρατάτε σημειώσεις των καθημερινών σας γευμάτων, ούτως ώστε να εντοπίσετε σχετικά γρήγορα το τρόφιμο που προκαλεί αλλεργία στο μωρό σας. Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για τα οφέλη του μητρικού θηλασμού, μην διστάσετε να συζητήσετε με τον γυναικολόγο και τη μαία μας, οι οποίοι μπορούν να σας προτείνουν πολλές και απλές μεθόδους για επιτυχημένο μητρικό θηλασμό.

Σχετικά Άρθρα

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα σχετικά με σύγχρονα θέματα διατροφής και υγείας στα παρακάτω άρθρα μας.

Περισσότερα άρθρα
Τα 10 Must Της Υγιεινής Διατροφής
Τα 10 Must Της Υγιεινής Διατροφής

Βρείτε διατροφικές συμβουλές για υγιεινή διατροφή από την Κλινική Διαιτολόγο - Διατροφολόγο Δρ. Ρενάτα Μίχα.

Συμβουλές για Υγιεινή Διατροφή το Πάσχα
Συμβουλές για Υγιεινή Διατροφή το Πάσχα

Διατροφή για το Πάσχα: Συμβουλές για το πασχαλινό τραπέζι & για την αποτοξίνωση μετά.

Πότε χρειάζεστε συμπληρώματα διατροφής;
Πότε χρειάζεστε συμπληρώματα διατροφής;

Συμπληρώματα διατροφής: Τι είναι; Πότε τα χρειαζέστε; Έχουν το ίδιο αποτέλεσμα με μία ισορροπημένη διατροφή; Συμπληρώματα διατροφής για αδυνάτισμα...

Τελικά, ‘Ναι’ ή ’Όχι’ στο αλάτι;
Τελικά, ‘Ναι’ ή ’Όχι’ στο αλάτι;

Το αλάτι συμβάλλει στη ρύθμιση των επιπέδων των υγρών/νερού στα κύτταρα καθώς και στη σωστή λειτουργία του νευρομυϊκού συστήματος...

Σχετικές Συνταγές

Σας παρουσιάζουμε μερικές από τις πιο πρόσφατες συνταγές μας σχετικά με την ενότητα Διατροφή στην Εγκυμοσύνη. Μπορείτε να δείτε αυτές και όλες τις υπόλοιπες συνταγές μας πατώντας το κουμπί που ακολουθεί.

Περισσότερες συνταγές
Σαλάτα με παντζάρια, ρόδι, καραμελωμένα καρύδια και ντρέσινγκ από ξύδι βαλσάμικο και πορτοκάλι
Σαλάτες 6 μερ. 50 λ. Έυκολο

Σαλάτα με παντζάρια, ρόδι, καραμελωμένα καρύδια και ντρέσινγκ από ξύδι βαλσάμικο και πορτοκάλι

Δείτε τη συνταγή
Πορτοκάλι με κανέλα και φυστίκια Αιγίνης
Φρούτα 2 μερ. 5 λ. Πολύ Έυκολο

Πορτοκάλι με κανέλα και φυστίκια Αιγίνης

Δείτε τη συνταγή
Μούσλι με φρούτα και ξηρούς καρπούς
Σνακ & Σάντουιτς 4 μερ. 5 λ. Πολύ Έυκολο

Μούσλι με φρούτα και ξηρούς καρπούς

Δείτε τη συνταγή
Κλείστε Ραντεβού